Ziemellatvija.lv ARHĪVS

Valkā autovadītājiem atkal nervus beidz bedres

Aivars Zilbers

2011. gada 12. februāris 13:37

1106
Valkā autovadītājiem atkal nervus beidz bedres

Februāra sākumā uznākušais atkusnis krietni sabojāja ielu segumu Valkā. Īpaši daudz bedru parādījās uz tranzītielas.

Šoreiz uzteicama ir ceļu uzturētāju operativitāte. Tiklīdz nedēļas vidū piesala, akciju sabiedrības "Latvijas autoceļu uzturētājs" Smiltenes ceļu rajona strādnieki sāka aizpildīt bedres.

Šoferiem grūti izmainītiesTomēr vairāki autovadītāji neslēpj izbrīnu, ka pieticis tikai ar nelielu atkusni ziemas vidū, lai viena no galvenajām ielām, uz kuras notiek visintensīvākā satiksme, kļūtu tikpat kā neizbraucama. "Ja tas ir tikai sākums, tad kas notiks pavasarī? Tā taču ir veltīga naudas izšķiešana, ja ikreiz pēc laika apstākļu maiņas jālāpa asfalts," izbrīnu neslēpj autovadītājs Juris.

Savukārt autobusa šoferis Viktors stāsta, ka lielākām automašīnām uz Ausekļa ielas posmā no tilta pār Pedeli līdz pamatskolai ir grūti izmainīties, jo abās ielas malās sadzītie sniega vaļņi sašaurinājuši brauktuvi. "Man ik dienu pa šo ielu jāved skolēni un bieži pretim brauc autofurgoni. Izmainīšanās rada lielas problēmas," atzīst šoferis.

Savukārt Valsts policijas Valkas iecirkņa Satiksmes uzraudzības rotas vecākā inspektore Valda Bračikova informē, ka sniega vaļņi satiksmes drošību visvairāk apdraud ielu krustojumos, jo neļauj autovadītājiem laikus ieraudzīt sānielā braucošo transportlīdzekli. Sliktās pārredzamības dēļ notikuši jau trīs negadījumi.

Daži autovadītāji ir bijuši spiesti meklēt arī autoservisu palīdzību. Servisa "Parks KM" vadītājs Andris Veldre stāsta, ka pēdējā laikā autovadītāji cenšas braukt ļoti uzmanīgi. Mehāniķiem vēl nav nācies remontēt mašīnu, kurai bedrē nolūzis rats, toties sānu spārnus gan vairāki noskrāpējuši gar sasalušām kupenām.

 

Kāds maka biezums, tāda tehnoloģijaValkas novada domes izpilddirektors Guntis Bašķis atzīst, ka pēdējās dienās ielās tiešām bijusi apgrūtināta braukšana, tādēļ, tiklīdz atgriezies sals, lūdzis ceļu uzturētājus bedres aizpildīt.

"Tas arī tagad tiek darīts. Kamēr lija, to tehniski nevarēja veikt. Arī mani īsti neapmierina bedru aizpildīšanas tehnoloģija. Vajadzētu izmantot frēzēšanu, bet uzņēmumā man paskaidroja, ka remontētājiem nav tik liels šādu darbu apjoms, lai pirktu atbilstošu frēzi, jo tā ir dārga. Bedres jāaizpilda ne tikai tranzītmaršrutā, bet arī citās ielās. Savus pakalpojumus mums piedāvāja arī viena igauņu firma, bet tā prasīja pārlieku lielu maksu. Jāiztiek ar tādu budžetu, kāds ir," saka G. Bašķis.

Līdzīgi izsakās arī valsts akciju sabiedrības "Latvijas valsts ceļi" Smiltenes nodaļas vadītājs Juris Jansons. "Mēs esam tie, kas dod naudu tranzītielas apsaimniekošanai. Finansējums nav pārlieku liels. Tik, cik naudas mums Satiksmes ministrija atvēl, tik tās arī ir un šajā summā jācenšas iekļauties. Savukārt pašvaldība izvēlas firmu, kas veic nepieciešamos darbus. Atkusnis vienmēr veicina bedru rašanos, jo, mainoties temperatūrai, zeme cilājas un lauž brauktuves segumu. Tādēļ ik pa laikam šis darbs atkal jāveic," saka J. Jansons.

Valkas novada domes priekšsēdētājs Kārlis Albergs skaidro, ka uz līdzšinējās tranzītielas minētajā posmā asfalts ir vecs, tādēļ arī nelabvēlīgos laika apstākļos uz bedru parādīšanos ilgi nav jāgaida. Uz tranzītielas lēmējvaras pilsētas apsaimniekošanas dienests pats neko nevar darīt, jo tāda statusa ceļu drīkst remontēt tikai sertificētas firmas, kādu pašvaldībai nav.