Tranzītielu Smiltenē nesadala divas smagās automašīnas
Piektdien pēcpusdienā Smiltenē, Daugavas ielā, uz laiku bija slēgta satiksme. Divas smagās automašīnas nespēja izmainīties, kā rezultātā saķērās sāniem un bloķēja kustību tranzītielā. Pašu spēkiem autovadītājiem neizdevās situāciju atrisināt, tāpēc palīdzēt steidzās Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta Smiltenes posteņa darbinieki. „Ziemeļlatvija" centās noskaidrot, kā šāda situācija varēja gadīties tranzītielā un vai pilsētā ielas tīra pietiekami.
Lai neradītu sastrēgumu, policijas darbinieki organizēja transportlīdzekļu kustību pa apbraucamo ceļu, kas veda pa Dzirnavu ielu. Tajā pašā laikā, lai baļķvedējs un smagā mašīna ar pusspiekabi, uz kuras atradās negabarīta krava (Tā var būt trijos virzienos - garāka, platāka, augstāka; šoreiz - platāka), varētu turpināt ceļu, palīdzēt devās Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta Smiltenes posteņa darbinieki. Mašīnu atbrīvošana prasīja aptuveni 30 minūtes.
Par atbildību vēl lems
Baļķvedēja vadītājs „Ziemeļlatvijai" izvairījās situāciju komentēt, vien piebilda, ka, ko tādu viņš savā darbā piedzīvoja pirmo reizi. „Jābrauc pa visādiem ceļiem, Rīgā arī ir piesnigušas ielas, bet nekas tāds nav atgadījies. Nezinu, ko teikt," satraukts bija autovadītājs.
Notikuma vietā „Ziemeļlatvija" noskaidroja, ka abu smago transportlīdzekļu vadītājiem bija nepieciešamās atļaujas, lai brauktu pa tranzītielu cauri Smiltenei.
Smiltenes novada domes tehniskais direktors Uldis Rudzītis uzskata, ka notikušais ir stūrgalvīga rīcība un norāda, ka kravas automašīna, kas devās centra virzienā iepriekš savu maršrutu nebija saskaņojusi.
„Prakse ir tāda, ka lielgabarītu kravu pārvadātāji iepriekš piesaka un saskaņo plānoto maršrutu cauri konkrētai pilsētai vai teritorijai ar „Latvijas valsts ceļu" reģionālo nodaļu. Tad viņus iepriekš informējam par reljefu, kā arī par ielu stāvokli. Piemēram, ja mainīgo laika apstākļu dēļ ir paaugstināta slīdamība. Šoreiz nekas tāds nenotika," stāsta U. Rudzītis.
Viņš piektdien apskatījis notikumu vietu. „Ja reiz brauca šāds lielgabarīta transportlīdzeklis, viņam bija jāpalaiž baļķvedējs. Iela bija pietiekami plata, braucamā daļa aptuveni sešu metru platumā," piebilst tehniskais direktors.
Vidzemes reģiona policijas pārvaldes vecākā inspektore Dace Jukāma ziņo, ka materiāls ir noformēts, bet vēl nav izskatīts un par atbildību lems. Policija „Ziemeļlatvijai" apstiprina, ka ar nepieciešamajām atļaujām viss bijis kārtībā.
Saskaņā ar likumdošanu, smagajai automašīnai, kura bija ceļā uz Baltkrieviju, šajā gadījumā nebija nepieciešams pavadošais transports vai jānodrošina konvojs.
Lai arī kārtības sargi vērš uzmanību, ka pārmetumiem par sniega izvešanu nav pamata, iedzīvotāji domā citādāk.
Nepiekrīt komentāriem internetā
Portālā ziemellatvija.lv kāds lietotājs apgalvo: „Smiltenē jau gandrīz visas mazāk svarīgās ielas principā ir vienvirziena, jo, braucot pa tām ziemā, jālūdz Dievs, lai nebrauc pretī neviena automašīna, jo izmainīties nav iespējams. Jauna ielu izbūve ir tracinoša, kā arī ielas nav ne pienācīgi iztīrītas, ne nokaisītas. Labprat izvēlētos nepārvietoties pa Smiltenes pilsētas ielām, ja vien tas būtu iespējams."
Vēl kāds cits raksta: „Smiltenē jau nevienam nerūp ielu stāvoklis, pamēģiniet izbaukt uz Daugavas ielas no Vaļņu ielas, vienkārši neiespējams neapdraudot citus satiksmes dalībniekus. Kaut gan zvanīts uz domi. Viss veltīgi, viņiem vajag rakstiski."
U. Rudzītis nepiekrīt ziemellatvija.lv lietotāju paustajiem komentāriem, ka Smiltenē rekonstruētajās ielās satiksmes drošība kļuvusi katastrofāla. Kā piemēru viņš min Raiņa un Blaumaņa ielu. „Cilvēkiem jāmaina domāšana. Pēc ielu rekonstrukcijas esam uzlabojuši satiksmes drošību. Gājējiem vairs nav jāiet pa ceļa braucamo daļu, jo jo tagad ir ietves. Nav Smiltenē tādas ielas, kurās būtu bīstami sašaurinājumi," pārliecināts ir Smiltenes novada domes tehniskais direktors.
Sniegu tīra attiecībā pēc ielu noslogojuma
U. Rudzītis vairākkārt „Ziemeļlatvijai" intervijās uzsvēris, ka vispirms pilsētā tiek tīrītas prioritārās ielas, attiecībā pēc to noslogojuma - satiksmes intensitātes. Šajās dienās lielāka uzmanība tiek pievērsta arī mazo ielu tīrīšanai, ko „Ziemeļlatvija" novēroja jau piektdien laika posmā, kad smagās mašīnas aizšķērsoja tranzītielu.
Kāds laikraksta lasītājs uzskata, ka lielās ielas vispareizāk būtu tīrīt tā, lai no ass līnijas uz abām pusēm būtu notīrīti vismaz divarpus metri. „Ja paskatās uz ceļu, tad reāli viena puse no ass līnijas tiek tīrīta mazāk.
Piektdien baļķinieks gribot negribot iebrauca pretējā braukšanas joslā, jo viņa malā pie ietves bija sniega valnis," piektdien novēroto stāsta vīrietis. Atliek vien autovadītājiem novēlēt būt savstarpēji saprotošiem un pa dot ceļu.
Kategorijas
- Novados
- Smiltene
- Valka
- Strenči
- Kaimiņos
- Vēlēšanas
- Kriminālziņas
- Izglītība
- Sports
- Orientēšanās
- Auto/Moto/Velo
- Futbols
- Florbols
- Basketbols
- Citi sporta veidi
- Hokejs
- Volejbols
- Kultūra un Izklaide
- Foto
- Cilvēkziņas
- Vaļasprieki
- Citas ziņas
- Bizness
- Reklāmraksti
- Lietotāju raksti
- Dzīvespriekam
- Latvijas ziņas
- Citas ziņas
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Izstādes
- Balles
- Teātris
- Koncerti
- Kino
- Sports
- Festivāli
- Baznīcās
- Citi pasākumi
- Video
- Statiskas lapas
- Pašvaldību vēlēšanas
- Mediju projekts
- Mediju kritika
- Ar informāciju pret dezinformāciju
- Mediju projekti 2018
- Mediju projekts 2020
- Eiropā
- Dzīvesstils
- Atpūta
- Hobiji
- Mīluļi
- Veselība
- Virtuvē
- Noderīgi
- Viedokļi
- Vides projekti
- Daba-iepazīstam un palīdzam
- Rūpēsimies par vidi
- Saimnieko gudri
- Informējot iedvesmojam
- Covid-19