Ziemellatvija.lv ARHĪVS

Labos arī apvedceļu

Sandra Pētersone

2014. gada 8. aprīlis 00:00

228
Labos arī apvedceļu

Jau vairāk nekā astoņus mēnešus satiksmei ir slēgts tranzītielas posms Strenčos, kur pēc novada domes pasūtījuma ir uzsākta Rīgas ielas un Valkas ielas posma rekonstrukcija un ūdensvada un kanalizācijas tīklu izbūve. 
Tikmēr bedres arvien vairāk izrobo pilsētas mazās ieliņas, kas kalpo par apbraucamo  ceļu.  Būvdarbu laikā tranzīta, tai skaitā smagsvara transportlīdzekļu kustība Strenčos ir novirzīta pa Pulkveža Brieža, Beverīnas un Slimnīcas ielu. 
Jāpaciešas līdz oktobrimVairākos šo ielu posmos asfalta segums ir sācis drupt,  un tā segā veidojas iesēdumi. Brauktuvē radušās bedres automašīnas cenšas apbraukt pa pretējo joslu. Apbraucamajā ceļā bīstamākajos posmos atļautais braukšanas ātrums ir 30 kilometri stundā. Strencēniete Lelde Pāvuliņa gan ir ievērojusi, ka bedru dēļ autovadītāji brauc vēl lēnāk. “Izbraukt palēnām, nesteidzoties var. Taču ceram, ka tad, kad sataisīs tranzītielu, arī apvedceļu savedīs kārtībā. Tas būtu ļoti jauki. Gaidām ar cerību uz skaistu pilsētu,” saka L. Pāvuliņa. Viņa dzīvo Valkas ielā un teic, ka pēc tās posma rekonstrukcijas ceļš tagad ir elegants un mājā vairs nejūt intensīvās satiksmes izraisīto vibrāciju. Strenču novada domes izpilddirektors Aivars Auniņš apliecina, ka apbraucamo ceļu (Slimnīcas, Beverīnas un Pulkveža Brieža ielu) jau šogad pašvaldība salabos, tiklīdz satiksmei pēc rekonstrukcijas atvērs tranzītielu: visu Rīgas ielu līdz dzelzceļa aizsargjoslai un Valkas ielas posmu no tilta pār Strenčupīti līdz Slimnīcas ielai.Tranzītielas nodošanas oficiālais termiņš ir šā gada 15. oktobris, taču, iespējams, darbus ceļinieki varētu pabeigt jau septembrī.Savukārt Strenču apbraucamajā ceļā remontdarbi jāuzsāk tā, lai tos varētu pabeigt līdz oktobrim, kamēr vēl ir labvēlīgi klimatiskie apstākļi ielas asfaltēšanai, skaidro A. Auniņš.Par bedrēm apbraucamajam ceļam izmantotajās ielās iedzīvotāji sūdzoties arī pašvaldībai, taču nav citu iespēju, kur Strenčos novirzīt tranzītu. “Protams, bedres veidojas tranzīta iespaidā. Tās ir mazas sānu ieliņas, kurās asfalts gadu gaitā ir nolietojies un pie tādas transporta noslodzes sākas asfalta segas sabrukšana,” atzīst pašvaldības izpilddirektors.
Atjaunos virskārtuTiklīdz laiks kļūs siltāks, bedrītes apbraucamajā ceļā pašvaldība uzdos aizpildīt ar asfaltu akciju sabiedrībai “Latvijas autoceļu uzturētājs”, kas uzvarēja pašvaldības izsludinātajā iepirkumā par ceļu uzturēšanu Strenču novadā 2014. gadā. Līdz šim ziemas sezonā praktizētajai bedrīšu aizbēršanai ar šķembu maisījumu bija īslaicīgs efekts.Savukārt, tiklīdz satiksmei atkal atvērs Strenču tranzītielu, Slimnīcas, Beverīnas un Pulkveža Brieža ielā  sāksies vērienīgāki remontdarbi. Pašvaldība plāno aizpildīt bedres un iesēdumus un atjaunot minēto ielu virskārtas segumu, virsmas apstrādei izmantojot asfaltu  vai sīkšķembu un bitumena emulsijas maisījumu atkarībā no finansiālajām iespējām.Daļu līdzekļu šim nolūkam Strenču novada dome jau lūgusi piešķirt Satiksmes ministrijai, ņemot vērā, ka pašvaldības pārziņā esošās Pulkveža Brieža, Beverīnas un Slimnīcas ielas šobrīd pilda tranzītielas funkcijas.Savukārt tranzītielas posmā Strenčos uzņēmums “8CBR” darbus plāno atsākt no 14. aprīļa, tai skaitā rekonstruēt tiltu pār Strenčupīti.