Ziemellatvija.lv ARHĪVS

Satiksmes dalībnieki atzīst, ka dažās vietās braukt ir bīstami

Aivars Zilbers

2010. gada 23. novembris 12:50

1274
Satiksmes dalībnieki atzīst, ka dažās vietās braukt ir bīstami

Ir sācies pats tumšākais laiks, kas prasa īpašu uzmanību un koncentrēšanās spējas autovadītājiem un pārējiem satiksmes dalībniekiem. Iespējamā negadījuma risku rada ne tikai gājēji bez atstarotājiem, bet arī bedres asfaltā.

Dažviet uz šosejām tās ir izveidojušās gluži dziļas ar asām malām. Jāatzīst gan, ka kopš pavasara bedru uz brauktuvēm ir kļuvis mazāk, bet pietiek vienā tādā padziļākā iebraukt, lai mašīnai nolauztu riteni. Negribas nemaz domāt par sekām, ja tādā bedrē iebrauc velosipēdists.

 

Velosipēdists nav vēlamsPēdējā laikā dažas braukšanas drošībai bīstamas bedres ir izveidojušās uz Valkas - Strenču šosejas, tūlīt aiz Valkas posmā pie firmas "Tīne" degvielas uzpildes stacijas.

"Tagad krēslainās dienās tās var pamanīt tikai pēdējā brīdī. Mazliet neuzmanības, un riteņa mašīnai vairs nav. Labi, ja nevar uzreiz bedres aizpildīt, tad varētu vismaz uzstādīt kādu brīdinājuma zīmi," neapmierinātību "Ziemeļlatvijai" neslēpa kāda autovadītāja. Pa šo šoseju ar savu automašīnu bieži ceļu uz Valku mēro arī zemnieks Ziedonis Grūbe.

"Kuru gan šodien pilnībā apmierina ceļu stāvoklis?" viņš retoriski iesāk un turpina: "Skaidrs, ka šajā gadalaikā, kad apgrūtināta redzamība, bedres ļoti apgrūtina braukšanu. Mēs, vietējie, vairāk vai mazāk bīstamākās vietas zinām, bet, piemēram, igauņi vai mūsu pašu Latvijas tālāku novadu iedzīvotāji ātri var iekļūt nepatīkamā situācijā," secina Z. Grūbe. Viņš gan atzīst, ka novada pašvaldība iespēju robežās cenšas ceļus uzturēt kārtībā, cik nu to atļauj finansējums.

Velosipēdists Aivars Grinbergs atklāj, ka iespēju robežās cenšas izvairīties no braukšanas pa šosejām. "Ja braucu gar brauktuves malu, var sanākt ziepes, jo asfalta malās ir daudz bedrīšu un katrā no tām var sabojāt braucamo. Braukt pa brauktuves vidu arī nav droši. Bedres ļoti apgrūtina braukšanu ar velosipēdu. Gandrīz jādomā, ka velosipēdists Latvijā nav vēlams satiksmes dalībnieks," secina A. Grinbergs.

Brīdinājuma zīmes jāizliekValsts akciju sabiedrības "Latvijas valsts ceļi" Vidzemes reģiona Smiltenes nodaļas vadītājs Juris Jansons informē, ka minētais šosejas posms aiz Valkas vēl atrodas novada pašvaldības pārvaldījumā, tomēr atzīst, ka arī tālākajos posmos mēdz būt pa bedrei. "Tagad, kad bieži līst, nav īpašas jēgas bedres piepildīt ar auksto asfaltu. Tiklīdz kļūs sausāks, tā tās piepildīsim. Brīdinājuma zīmes gan vajadzētu uzlikt. Tas jādara ceļu uzturētājiem," norāda J. Jansons.

Ieminos, ka problēmas jau ilgāku laiku autovadītājiem rada arī vāji saredzamais brauktuves paaugstinājums pirms Strenčiem. Pie tā brīdinājuma zīmes nav, bet automašīna tiek krietni sašūpota pat pie neliela ātruma. Saņemu pretim solījumu situāciju noskaidrot.

Valkas novada domes izpilddirektors Guntis Bašķis skaidro, ka posms pie degvielas stacijas gan atrodas pašvaldības pārziņā, bet tas vajadzības gadījumā jāremontē akciju sabiedrībai "Latvijas valsts ceļi", kā to paredz noslēgtais līgums.

"Es vēl pats pārbaudīšu, kāds tur ir brauktuves stāvoklis. Iespēju robežās situāciju cenšamies kontrolēt. Zinu, ka pilsētā vēl ir viena bīstama bedre uz Tālavas ielas. Par to esam informējuši ceļu remontētājus, bet vēl neredzu, ka kaut kas būtu izdarīts. Vajadzēs atgādināt," saka G. Bašķis.