Ziemellatvija.lv ARHĪVS

Smiltenē noslēgušies vērienīgie Atmodas un Raiņa ielas rekonstrukcijas projekti

Sandra Pētersone

2010. gada 16. novembris 09:50

4242
Smiltenē noslēgušies vērienīgie Atmodas un Raiņa ielas rekonstrukcijas projekti

Šonedēļ simboliski ir pielikts punkts lieliem būvdarbiem, kas Smiltenē ilga gandrīz gadu. Pirmdien projekta īstenotāji krustojuma malā pārgrieza sarkano lenti, atklājot rekonstruētās Atmodas un Raiņa ielu un tām piegulošo mazāko ieliņu posmus.

Autovadītāji un gājēji jau ir novērtējuši pārmaiņas, kas skārušas vienas no Smiltenes galvenajām satiksmes "artērijām" un to atzarus: jauno asfalta segumu, pārbūvētos krustojumus, gājēju pārejas, drošības saliņas un barjeras, bruģētas ietves un citus labumus.

Ķersies pie nākamā projektaTik vērienīgus projektus pilsētā Smiltenes novada dome īstenojusi ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) līdzfinansējumu. Smiltene ir viens no 14 nacionālās un reģionālās nozīmes attīstības centriem Latvijā, kam piešķirts ERAF finansējums prioritātē "Policentriska attīstība".

Eiropas naudas pietiks, lai ielu komplekso rekonstrukciju Smiltenē turpinātu. Pašvaldība drīz izsludinās iepirkuma procedūru darbu otrajai kārtai. Smiltenes novada domes tehniskais direktors Uldis Rudzītis informē, ka otrajā kārtā ir iecerēts 2011. gadā sākt pārbūvēt Daugavas, Audēju un Valkas ielas krustojumu (izveidot to apļveida), Gaujas un Audēju ielas krustojumu, Gaujas ielu posmā no "Klondaikas" līdz krustojumam ar Vaļņu ielu, Rīgas ielu posmā no Gaujas ielai līdz Kaikas ielai, Dzirnavu ielu un Stacijas ielu posmā no degvielas uzpildes stacijas "Virši" līdz Vaļņu ielai.

Arī šīs ielas tiks sakārtotas atbilstoši drošības prasībām un mūsdienu satiksmes slodzēm, ieskaitot apakšzemes komunikāciju pārbūvi.

Aptaujātie smiltenieši cer, ka nākamajā projektā iekļautās ielas pēc rekonstrukcijas nepaliks šaurākas, kā tas noticis ar Blaumaņa ielu un krustojumiem.

Taksometra šoferis Ivars Pelēcis spriež, ka Atmodas un Raiņa ielas rekonstrukcijas plusus un mīnusus vislabāk parādīs ziema, kad piesnigušās ielas un krustojumus vajadzēs tīrīt ar smago tehniku.

"Vienvirziena Blaumaņa ielā greideram tagad būs švaki iziet cauri. Arī krustojumu konfigurācija ir mainīta. Acīmredzot ir tāda mode. Taču, ja es krustojumā pie kultūras nama, ievērojot noteikumus, ar savu mašīnu nostājos līdz ar līniju, autobusam iegriezties garām būs stipri sarežģīti," spriež I. Pelēcis.

Būvuzrauga SIA "Jurēvičs un partneri" valdes priekšsēdētājs Māris Jurēvičs neuzskata, ka projektos kaut kas neatbilst normatīviem. "Apsaimniekotājiem vajadzēs pielāgoties, ka ielās būs jāstrādā akurāti. Pamanījām, ka dažās vietas ielu bortakmeņi jau ir bojāti," piebilst būvuzraugs.

Sakārto arī mazās ielasSmiltenieši novērtē arī labās lietas, it īpaši jauno, līdzeno asfalta segumu. Raiņa ielas iedzīvotāji priecājas par izbūvēto trotuāru. Abos projektos būvdarbu ģenerāluzņēmējs bija firma SIA "8CBR". Projektā "Atmodas iela un tās pieslēguma ielu kompleksā rekonstrukcija" ir rekonstruēta Atmodas iela, tai skaitā nobrauktuve uz Baznīcas laukumu, Blaumaņa iela (no poliklīnikas stāvlaukuma līdz Galdnieku ielai), Dakteru iela (no Atmodas ielas līdz Galdnieku ielai) un daļēji Bērzu iela.

Ielas rekonstruētas pavisam 2,4 kilometru garumā. Būvdarbu laikā ir veikta asfaltbetona seguma demontāža, grunts nomaiņa, inženierkomunikāciju rekonstrukcija Blaumaņa, Dakteru un Bērzu ielā, lietus ūdens kanalizācijas izbūve, ielu apmaļu izbūve un citi darbi, tai skaitā ielu labiekārtošana un ietvju bruģēšana. Ir arī uzstādītas ceļa zīmes un uzklāts ceļa horizontālais apzīmējums.

Projekta kopējās izmaksas ir 897 444 latu. Projektēšanu veica firmas "3D projekts" un "SKA projekts". Projektā "Raiņa ielas un tās pieslēguma ielu kompleksā rekonstrukcija" rekonstruēta Raiņa iela (no Gaujas ielas līdz Rīgas ielai), Kaļķu iela, Mētras iela (no Raiņa ielas līdz Mūrnieku ielai), Galdnieku iela (no Raiņa ielas līdz Lejas ielai), Pilskalna iela (no Raiņa ielas līdz Parka ielai), Parka iela (no Raiņa ielas līdz Pilskalna ielai) un Audēju iela (no Raiņa ielas līdz nobrauktuvei uz skatu torni). Rekonstruēto ielu kopējais garums ir 2,7 kilometri.

Arī šajā projektā veikti līdzīgi būvdarbi, kā rekonstruējot Atmodas ielu. Projekta kopējās izmaksas ir 895 684 lati. Projektēšanu veica SIA "Ceļu komforts".

Objektos kā lielākie apakšuzņēmēji strādāja arī uzņēmumi "Vidzemes energoceltnieks", "ASE" un "Binders". Būvniecības procesā atbalstu sniedza arī a/s "Sadales tīkls" Ziemeļu reģiona Smiltenes nodaļa, SIA "Lattelecom", "Citrus Solutions" un "Smiltenes NKUP".