Komandējumā Somijā – ar velosipēdu
Somijas galvaspilsētā Helsinkos kopējais veloceliņu tīkls ir 1200 kilometru garš. Savukārt Porvo pilsētā, kurā dzīvo 46 tūkstoši iedzīvotāju, plānots vienu nozīmīgu ielu atdot tikai velosipēdistiem.
Nesen novada domes Attīstības un plānošanas nodaļas vadītāja Gunta Smane atgriezās no komandējuma Somijā. Lai piedalītos šajā braucienā, galvenais nosacījums bija izturība un sportiskais gars, jo Vidzemes pašvaldību darbiniekiem, kā arī igauņu kolēģiem divu dienu laikā uz velosipēda vajadzēja pārvarēt 100 kilometru garu attālumu. Brauciens notika Igaunijas - Latvijas sadarbības programmas līdzfinansētā projekta "Ar velosipēdu pa Vidzemi un Dienvidigauniju" ietvaros.
Regulē pat ar luksoforu G. Smane stāsta, ka somi nozīmīgu uzsvaru liek uz velotūrisma attīstību. Valstī ir neskaitāmi nomas punkti, kuros var iznomāt kvalitatīvus velosipēdus un ķiveres. Veloceliņu kvalitāte ir nevainojama - tie ir vai nu asfaltēti, bruģēti vai ar kvalitatīvu grants segumu. Ir vietas, kur velosipēdistu kustību regulē pat ar luksoforu. Izmantojot metro pakalpojumus, vajadzīgās vietās vietās ērti var piekļūt ar velosipēdu. Braucamais nav jāstiepj pār plecu, jo ir iekārtoti lifti.
Helsinkos uz ielām satiksmes dalībniekiem ir augsta braukšanas kultūra - velosipēdistam vienmēr ir priekšroka, un neviens viņus nemēģina apsteigt vai apdzīt. Augusta vidū somu bērniem skolās sākas mācības. Arī viņi uz skolu pārsvarā dodas ar velosipēdu. Valstī ir izdoti vairāki velotūrisma maršruta ceļveži somu un angļu valodā. Uz jautājumu, vai tos nevajadzētu izdot arī krieviski, somi atbildējuši, ka krievu tautības pārstāvji Somijā pārsvarā tikai makšķerē.
Valkā būs veloceliņš G. Smane uzskata, ka tādā mazā pilsētiņā kā Valkā iedzīvotājiem pārsvarā vajadzētu pārvietoties ar velosipēdu. Tas ir ne tikai videi draudzīgs transportlīdzeklis, bet nāk par labu arī veselībai. Nākamnedēļ pilsētā uzsāksies vērienīgā projekta par apvedceļa rekonstrukciju būvniecība. Priecīgā vēsts ir tā, ka līdz ar šo projektu valcēniešiem būs savs veloceliņš.
G. Smane novērojusi, ka pašlaik valcēnieši izmanto iespēju baudīt Valgas veloceliņus, kā arī jauno veloceliņu Tartu pilsētas virzienā desmit kilometru garumā. Speciāliste atzīst, ka, atjaunojot ceļu uz Valmieru, vajadzēja padomāt arī par velosipēdistiem. Pašlaik šis ceļa posms velosipēdistiem ir visai nedrošs, jo diemžēl smagās fūres uz ceļa uzvedas kā pavēlnieces, nerēķinoties ar citiem satiksmes dalībniekiem.
Ja Somijā velosipēdists bez raizēm par kritienu un iespējamo savainošanos var pārvietoties pa lielceļa malu, tad Valkas - Valmieras ceļa mala ir bedraina un nedroša.
Kategorijas
- Novados
- Smiltene
- Valka
- Strenči
- Kaimiņos
- Vēlēšanas
- Kriminālziņas
- Izglītība
- Sports
- Orientēšanās
- Auto/Moto/Velo
- Futbols
- Florbols
- Basketbols
- Citi sporta veidi
- Hokejs
- Volejbols
- Kultūra un Izklaide
- Foto
- Cilvēkziņas
- Vaļasprieki
- Citas ziņas
- Bizness
- Reklāmraksti
- Lietotāju raksti
- Dzīvespriekam
- Latvijas ziņas
- Citas ziņas
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Izstādes
- Balles
- Teātris
- Koncerti
- Kino
- Sports
- Festivāli
- Baznīcās
- Citi pasākumi
- Video
- Statiskas lapas
- Pašvaldību vēlēšanas
- Mediju projekts
- Mediju kritika
- Ar informāciju pret dezinformāciju
- Mediju projekti 2018
- Mediju projekts 2020
- Eiropā
- Dzīvesstils
- Atpūta
- Hobiji
- Mīluļi
- Veselība
- Virtuvē
- Noderīgi
- Viedokļi
- Vides projekti
- Daba-iepazīstam un palīdzam
- Rūpēsimies par vidi
- Saimnieko gudri
- Informējot iedvesmojam
- Covid-19