Zināmi valsts centralizēto eksāmenu vērtējumi
13. jūlijā Valsts izglītības satura centrs (VISC) sāka izsniegt centralizēto eksāmenu sertifikātus vidējā vispārējā izglītībā. Sākot no otrdienas, rezultātus uzzināja arī Smiltenes, Strenču un Valkas novadu vidējās izglītības iestāžu absolventi. Viņi pārsvarā ar rezultātiem ir apmierināti.
Smiltenes ģimnāzijas direktore Velga Mālkalne informē, ka vairāk nekā puse skolēnu, ieskaitot arī neklātienes mācību skolēnus, eksāmenus ir nokārtojuši A, B un C līmenī. Nesekmīgo nav. Viņa norāda, ka vissmagākos eksāmenus - angļu valodā un matemātikā, - A, B un C līmenī nokārtojusi puse skolēnu, savukārt pārējos līmeņos vairāk par pusi absolventu.
„Kopumā rezultāti ir labāki kā cerējām. Audzēkņi kopā saņēmuši desmit A līmeņus. Visvairāk augstāko vērtējumu saņemts latviešu valodā. Ir bērni, kam ir divi A līmeņi. Var redzēt, ka atbilstoši ieguldītajam darbam ir arī adekvāti rezultāti," skaidro V. Mālkalne. Viņa vēsta, ka ir arī skolēni, kuri plāno sniegt apelāciju, jo nav apmierināti ar matemātikas eksāmenu rezultātiem.
V. Mālkane piebilst, ka pārsvarā skolēni par rezultātiem ir priecīgi un ik pa brīdim skolā dzirdami sajūsmas un prieka izsaucieni.
Valkas ģimnāzijas direktore Lilita Kreicberga informē, ka šogad centralizētajos eksāmenos Valkas ģimnāzijas audzēkņi galvenokārt saņēmuši A, B un C līmeņus. „Ziemeļlatvijai" neizdevās noskaidrot precīzi, cik skolēnu ieguva augstākos vērtējumus, jo skolas vadība devusies atvaļinājumā.
L. Kreicberga vien atzīmē, ka rezultāti ir tieši tādi, kā gaidīts. „Skolēni galvenokārt ar rezultātiem ir apmierināti. Iespējams, kāds skolēns nav gandarīts ar rezultātu, jo eksāmeni savā ziņā ir ne tikai vērtējumu kopsavilkums par visu vidusskolā pavadīto laiku, bet nenoliedzami tie vairāk vai mazāk ir kā spēle. Varbūt kādam šķiet, ka viņš ir ieguvis kādu līmeni zemāk nekā būtu pelnījis, taču lieli iebildumi no skolēnu puses nebija dzirdami," norāda. L. Kreicberga.
Strenču vidusskolas direktore Dace Gaigala atklāj, ka centralizēto eksāmenu rezultāti šogad ir labāki nekā cerēts. "Skolēni saņēmuši divus A līmeņus latviešu valodā un vienu A līmeni krievu valodā. Ir daudz B līmeņu latviešu valodā, matemātikā, angļu valodā, vācu valodā, krievu valodā un vēsturē. Liels ir C līmeņu īpatsvars. Zemāko vērtējumu nav, un ir tikai trīs E vērtējumi," informē D. Gaigala. Viņa piebilst, ka neviens no skolēniem apelāciju nesniegs un kopumā skolēni ar rezultātiem ir apmierināti.
Smiltenes centra vidusskolas (SCV) 12. klases audzinātāja Ilma Reimane informē, ka skolēni šogad eksāmenus nokārtojuši ļoti veiksmīgi - saņemti astoņi A un vairāki B līmeņi. Zemākais vērtējums ir D līmenis. "Apelāciju neviens no skolēniem šogad nedomā sniegt. Viņiem labi veicies arī matemātikas eksāmenā - ir divi A un pieci B līmeņi. Ar rezultātiem esmu apmierināta," norāda I. Reimane.
SCV absolvents Oskars Liukis eksāmenos saņēmis divus A līmeņus un ar rezultātiem ir ļoti apmierināts. Viņš mācības nolēmis turpināt Latvijas Universitātes Datorikas fakultātē. "Ceru, ka tikšu budžetā, jo pagājušajā gadā budžeta vietas ieņēma skolēni pat ar zemākiem rezultātiem," norāda absolvents.
Savukārt SCV absolvente Līga Zālīte atzīst, ka latviešu valodas eksāmenā gaidījusi labākus rezultātus. "Saņēmu B , bet cerēju uz A līmeni. Augstāko vērtējumu saņēmu matemātikas eksāmenā un mācības turpināšu Latvijas Universitātē fizmatu fakultātē, jo vēlos kļūt par vidusskolas matemātikas skolotāju," pastāsta L. Zālīte. Viņa noskaidrojusi, ka ar pašreizējajām sekmēm tiks budžeta grupā.
Valsts pārbaudījumu sagatavošanas nodaļas vadītāja Ingrīda Kamarūte informē, ka 12. klašu eksāmenus šogad kārtoja 32 040 skolēni. Viņa norāda, ka šogad valsts pārbaudes darbu sesijas laikā tika izvērtēti 94 244 centralizēto eksāmenu darbi vidējā vispārējā izglītībā. "Kopumā rezultāti īpaši neatšķiras no iepriekšējo gadu rezultātiem. Precīzākus datus diemžēl vēl nevaram nosaukt, jo rezultāti tiek apkopoti un statistika ar precīzu sadalījumu pa priekšmetiem un salīdzinājums ar citiem gadiem būs zināms septembra beigās," informē I. Kamarūte.
Vērtējumu centralizētajos eksāmenos VISC nosaka pēc normatīvi kriteriālā principa un izsaka 6 sasniegumu līmeņos: no A (augstākais) līdz F (zemākais - ar šo līmeni augstskolās nepieņem). Šāds vērtējuma izteiksmes veids nav saistāms ar skolēna sasniegumu ikdienas vērtējumu, kas parasti tiek izteikts 10 ballu skalā. Normatīvais vērtējums nozīmē, ka skolēnu sasniegumi tiek salīdzināti savā starpā. Tas dod iespēju izmantot eksāmenā skolēnu atlases principu - labākajiem skolēniem būs labākie rezultāti, vājākajiem - vājākie.
Kategorijas
- Novados
- Smiltene
- Valka
- Strenči
- Kaimiņos
- Vēlēšanas
- Kriminālziņas
- Izglītība
- Sports
- Orientēšanās
- Auto/Moto/Velo
- Futbols
- Florbols
- Basketbols
- Citi sporta veidi
- Hokejs
- Volejbols
- Kultūra un Izklaide
- Foto
- Cilvēkziņas
- Vaļasprieki
- Citas ziņas
- Bizness
- Reklāmraksti
- Lietotāju raksti
- Dzīvespriekam
- Latvijas ziņas
- Citas ziņas
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Izstādes
- Balles
- Teātris
- Koncerti
- Kino
- Sports
- Festivāli
- Baznīcās
- Citi pasākumi
- Video
- Statiskas lapas
- Pašvaldību vēlēšanas
- Mediju projekts
- Mediju kritika
- Ar informāciju pret dezinformāciju
- Mediju projekti 2018
- Mediju projekts 2020
- Eiropā
- Dzīvesstils
- Atpūta
- Hobiji
- Mīluļi
- Veselība
- Virtuvē
- Noderīgi
- Viedokļi
- Vides projekti
- Daba-iepazīstam un palīdzam
- Rūpēsimies par vidi
- Saimnieko gudri
- Informējot iedvesmojam
- Covid-19