Ziemellatvija.lv ARHĪVS

Smiltenē izmaiņas satiksmes organizācijā

Baiba Šķērīte

2010. gada 1. jūlijs 13:11

39331
Smiltenē izmaiņas satiksmes organizācijā

Pēc "Ziemeļlatvijas" 17. jūnija publikācijas "Asfaltam uzlikts tikai pamats" portālā www.ziemellatvija.lv aizsākās diskusija par remontdarbu laikā ieviestajām pārmaiņām satiksmes organizācijā. "Ziemeļlatvija" noskaidroja, kādas izmaiņas projekts paredz un kā tās ietekmēs autovadītājus un gājējus.

Vairāki lasītāji ir neizpratnē par to, kādēļ dažas ielas pēc rekonstrukcijas kļuvušas šaurākas, un uzskata, ka pilsētā palielināsies avāriju skaits. Autovadītājus satrauc, ka ielu sašaurināšanas dēļ mašīnas nevarēs izmainīties, braucot pa Blaumaņa ielu uz poliklīniku, kā arī tas, kā no Atmodas ielas pilsētā iegriezīsies autobusi. Projekts vērsts uz pārmaiņāmSmiltenes novada domes tehniskais direktors Uldis Rudzītis informē, ka rekonstrukcijas darbi notiek atbilstoši SIA „3D projekts" un SIA „SKA projekts" izstrādātajiem tehniskajiem projektiem, kas saskaņoti arī ar VAS „Latvijas Valsts ceļi" Smiltenes nodaļu.

"Rekonstrukcijas projekta mērķis ir uzlabot satiksmes drošību gan gājējiem, gan autovadītājiem ne tikai Atmodas ielā, bet arī citviet pilsētā. Projekts vērsts uz pārmaiņām, arī uz autovadītāju un gājēju paradumu izmaiņām. Maksimāli centīsimies samazināt braukšanas ātrumu, lai patiešām tiktu ievērots pilsētā atļautais braukšanas ātrums 50 kilometri stundā, ja vien tas nav norādīts mazāks," skaidro U. Rudzītis.

Samazinās transporta ātrumuViņš informē, ka projektēšana veikta atbilstoši plānošanas un arhitektūras uzdevumam, tehniskajiem noteikumiem, Latvijas Valsts standartiem un citiem spēkā esošajiem normatīvajiem dokumentiem. Projektā samazināti Atmodas, Raiņa, Gaujas ielu un Baznīcas laukuma krustojuma izmēri.

Tas izdarīts, lai varētu izveidot gājēju pārejas un izvietot inženierkomunikācijas. Krustojuma izmēru ierobežoja tam pieguļošās teritorijas reljefs un nepieciešamība palielināt transporta un gājēju kustības drošību. Šie jaunie parametri ievērojami samazinās transporta manevru ātrumu, kas, savukārt, uzlabos satiksmes dalībnieku drošību.

"Pašlaik projekts vēl nav pabeigts. Satiksmes organizāciju nodrošinās arī ielu horizontālie apzīmējumi. Lai nodrošinātu autobusu nogriešanos no Atmodas ielas, paredzēts, ka virzienā no Baznīcas laukuma puses kreisā josla būs 5,5 metrus plata, savukārt labā - 3,5 metrus plata. Ja šāda sistēma ne­strādās, būs jāveido papildus stop līnija izbrauktuvē," norāda U. Rudzītis.

Grūti nogrieztiesPieredzējis autovadītājs Guntis ar 33 gadu automašīnas vadītāja stāžu uzskata, ka pašreizējais risinājums konkrētajā krustojumā ir neveiksmīgs. "Braucot virzienā no Atmodas ielas uz Baznīcas laukumu, autobusiem būs grūti nogriezties.

Ja pirms tam tie daļēji iebrauca pretējā joslā, tagad ir vēl bīstamāk. Labs risinājums būtu šajā krustojumā uzstādīt luksoforu, jo domāju, ka tagad, lai izvairītos no nelaimes gadījumiem, lielajiem autobusiem tāpat nāksies stāvēt uz Atmodas ielas un palaist no Blaumaņa ielas braucošās mašīnas," uzskata Guntis.

Autobusa šoferis un autosportists Jānis Aleksejevs uzskata, ka krustojumu noteikti nevajadzēja sašaurināt, jo tagad iegriezt autobusu šajā krustojumā ir grūti.

"Ja kāds griežas ārā no Baznīcas laukuma virziena, tad mums ir jāgaida, kamēr pretējā mašīna izgriezīsies vai pabrauks atpakaļgaitā, lai varam droši iegriezties. Tagad bieži uz autoostu braucam gar sporta skolu," skaidro J. Aleksejevs. Viņš uzskata, ka ziemā pārvietošanās šajā krustojumā būs vēl sarežģītāka.

Ietves norobežos ar barjerāmAtmodas ielas posmā gājēju ietves tiks norobežotas ar barjerām. Ielu varēs šķērsot tikai pa gājēju pārejām - pretī veikalam "Maxima" un pie Smiltenes kultūras un sporta centra.

Izmaiņas notikušas arī Blaumaņa ielā. "Vairākas Smiltenes ielas vēsturiski veidojušās šauras. Blaumaņa ielas posms no Dārza ielas līdz poliklīnikai atbilstoši normatīvajiem aktiem neļauj izveidot kustību divos virzienos. Agrāk tur mašīnas pārvietojās abos virzienos, un pa brauktuvi pārvietojās arī gājēji. Lai tie varētu droši šķērsot ielu, tika izbūvēta arī ietve," norāda U. Rudzītis.

Satiksme uz poliklīnikas laukumu ir jānodrošina, tāpēc rasts kompromiss - organizēs satiksmi, vadoties ar 208. un 209. ceļa zīmēm ("Priekšroka pretim braucošajam" un "Priekšroka attiecībā pret pretim braucošajiem". Divās vietās ir izbūvēti ielu paplašinājumi, un tiem, kas dodas ārā no poliklīnikas laukuma, ja nepieciešams, būs jānovirzās no brauktuves un jāpalaiž pretim braucošie.

"Protams, tas nav ideāls risinājums, taču uzlabosies satiksmes dalībnieku drošība," U. Rudzītis aicina cilvēkiem būt saprotošiem un atgādina, ka poliklīnikas apmeklētāji var izmantot arī stāvvietu pie slimnīcas Dakteru ielā.

Šādam risinājumam iebilst, autovadītājs Guntis, kurš vaicā, kā šajā posmā pārvietosies smagais transports, piemēram, pievedot malku iedzīvotājiem?

Izmaiņas paredzētas arī Blaumaņa ielas posmā no Dārza ielas līdz Atmodas ielai. Šī būs vienvirziena iela, jo ceļa platums neatļauj veidot satiksmi divos virzienos.

Rekonstrukcijā ieguldīti lieli līdzekļi, bet tikai laiks rādīs, vai tas attaisnosies un īstenosies projekta mērķis - uzlabot satiksmes drošību un organizāciju pilsētā.